wtorek, 31 stycznia 2012

NAZYWANIE - DIALOGI NIETEATRALNE (XIV)

XIV

(Wroński zapytał...)

WROŃSKI: To co w końcu mam robić na obiad? Decydować się!
MICHAŁ: Mówiłem - karczek z sosie pieczarkowym...
EDWARD: Karczek był trzy dni temu! Znowu na pewno będzie tłusty. W naszym wieku nie wolno jeść tłuszczu.
MICHAŁ: Tłuszcz, Edziu, możesz sobie odkroić, jeśli boisz się sklerozy, którą i tak masz w nadmiarze.
EDWARD: Nie będę jadł karczku. Ostrzegam! Proponuję potrawkę z kurczaka, z buraczkami na dodatek. Oczywiście zamiast ziemniaków powinna być kasza jaglana.
MICHAŁ: O, na pewno nie! Obiad bez ziemniaków nie jest obiadem.
EDWARD: Kasza jaglana jest dla człowieka najzdrowsza. Czytałem. A twoje ziemniaki są najlepsze dla świnek, które trzeba utuczyć przed zjedzeniem.
MICHAŁ: Koniec dyskusji! Powiedziałem - karczek w sosie pieczarkowym, może być też ogórek kiszony.
EDWARD: Boże, ogórek!
MICHAŁ: A jeśli chodzi o zupę, to poproszę o pomidorową z ryżem.
EDWARD: Ja chcę koperkową. Najzdrowsza!
WROŃSKI: Wiecie co?... Mam was w nosie. Nic dzisiaj nie gotuję... Idziemy do BARU TEATRALNEGO na pierogi ze szpinakiem!
MICHAŁ i EDWARD: O, nie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz