czwartek, 26 maja 2022

ZIEMSKI JAN I RESZTA - 26 (z książki - 2015 r.)

26

ZIEMSKI JAN:

Nie powiecie?... Możecie przechodzić przez ściany i zamknięte drzwi?

ANIOŁ i DIABEŁ:

Nie powiemy!

ZIEMSKI JAN:

To nie mówcie, jak wam nie wolno.

ANIOŁ i DIABEŁ:

Nie wolno!

ZIEMSKI JAN:

Gdy byłem dzieckiem, marzyłem o  przenikaniu przez mury i do tego w czapce niewidce. Ale byłoby życie.

ANIOŁ:

Jeśli chcesz, mogę ci to załatwić.

ZIEMSKI JAN:

O!

ANIOŁ:

Ale tylko we śnie.

ZIEMSKI JAN:

E!

DIABEŁ:

Tak, ja też mogę dołożyć się do snu. Ale w życiu realnym – nie ma mowy.

ZIEMSKI JAN:

Tylko wam wolno, co?

ANIOŁ i DIABEŁ:

Nie powiemy!

(dzwonek, wchodzi JAKIŚ INNY)

JAKIŚ INNY:

Panie Ziemski… Chodzili tacy jedni. Zapisałem się na rozsuwane drzwi. Reflektujesz pan? Zająłem panu miejsce…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz