czwartek, 24 lutego 2022

BAJDOŁA I BAJGÓR * POWRÓT - 36 (z książki 2022 r.)

KWADRATOWA

   - Miałem dziwny sen - powiedział Bajgór na dzień dobry. - Śniła mi się kwadratowa chmura.

   - Jak to kwadratowa? - zdziwiła się Bajdoła.

   - O idealnie równych bokach. Siadłem na jej brzegu wygodnie i dyndałem nogami, patrząc na zbiegowisko ludzi, którzy gapili się na dziwną chmurę - opowiadał Bajgór.

   - Mnie tam na pewno nie było - zapewniła Bajdoła.

   - Byłaś, ale w tłumie cię nie dostrzegałem…

   - I co dalej?...

   - Trwało to jakiś czas, zachwycano się niecodziennym zjawiskiem, aż jakiś ważny człowiek powiedział w telewizji, że to znak nadchodzącego nieszczęścia. Ludzie pochowali się w domach, rozdzwoniły się dzwony, zawyły syreny. Wojsko szykowało armaty przeciwlotnicze. „O, nie, powiedziała do mnie chmura. Spadaj, bo ja spadam”… Zrobiła się okrągła, jak wszystkie normalne chmury, a ja spadłem w twoje silne ramiona, zanim zaczęto strzelać…

   Bajdoła zaśmiała się.

   - I obudziłeś się na naszym tapczanie…

   - Tak. Obudziłem się i trzymałem cię w objęciach - zakończył Bajgór.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz