piątek, 24 listopada 2023

ZIEMSKI JAN I RESZTA - 45 (z książki - 2015 r.)

ZIEMSKI JAN:

Powiem wam coś. Postanowiłem się dokształcać. Uważam bowiem, że za mało wiem.

 

ANIOŁ:

Masz rację. Wiedzy nigdy nie za dużo.

 

DIABEŁ:

Nie będzie ci szkoda czasu? Wiedza jest jak - powiedzmy - lawa. Wybucha nieustannie, zmiata wszystko i ginie w oceanie niewiedzy. Tak w kółko, od początku świata.

 

ZIEMSKI JAN:

Może tak, może nie. A ja od jutra biorę się do nauki. Chcę wypełnić wreszcie moją pustkę. Po kolei: historia Mezopotamii, ekonomia praktyczna, dzieje mody, fizyka kwantowa, filozofia Dalekiego Wschodu. To na początek.

 

DIABEŁ:

Boże święty! O, przepraszam.

 

ANIOŁ:

Brawo! Jestem za. Absolutnie.

 

DIABEŁ:

To ja się wyłączam. Absolutnie.

 

ANIOŁ:

Proszę bardzo. A ja będę pomagał z całej duszy.

 

DIABEŁ:

Ha! Ciekawe, jak to długo potrwa…

 

(dzwonek, wchodzi JAKIŚ INNY)

 

JAKIŚ INNY:

Panie Ziemski, w Międzyzakładowym Domu Kultury i Sztuki będą wykłady na temat… moment, przeczytam… relacji między ludźmi a ptakami. Ilość miejsc ograniczona. Zapisałem nas…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz