środa, 28 kwietnia 2021

MY - 39 (z książki - 2015 r.)

TRAMWAJ

   Czekaliśmy na przystanku, kiedy tramwaj potrącił mojego Cienia. W środku było tłoczno, więc się nie odzywał, ale gdy wysiedliśmy, zaczęło się…

   - Gdyby to ciebie przejechał tramwaj, znajdowałbyś się teraz w szpitalu, albo jeszcze gorzej. Nawet się nie odsunąłeś - drwił mój pobladły towarzysz.

   - Na nas ludzi bez przerwy czyhają wypadki i katastrofy, mój drogi - odrzekłem. - Krąży nad nami tajemnica miejsca i czasu, życia i śmierci. Człowiek nigdy nie wie, w jakim momencie ma przekroczyć próg swego domu, aby wrócić do niego cało i zdrowo. A ty się módl, żeby mnie nigdy nie potrącił tramwaj. Chyba zdajesz sobie sprawę, co by się jednocześnie stało z tobą? - spytałem, ale w tym momencie zniknęło zupełnie słońce za mgłą i zniknął także mój Cień…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz