niedziela, 24 lutego 2019

MY - 56


WIZYTA

   Już zasypiałem, kiedy mój Cień zapytał:
   - Kto z nas wie więcej o świecie? Ja czy ty?
   - Oczywiście, że ja - odparłem, ziewając. - Mógłbyś łaskawie się zamknąć? Miałem ciężki dzień.
   Cień drążył jednak dalej.
   - Jesteś taki pewny?...
   - Jestem…
   - A skąd wiesz, co ja wiem?...
   - Jesteś moim cieniem, znam każdą twoją myśl i, że tak powiem, każdą bezmyśl…
   - Ha, ha! Pan i jego niewolnik…
   - Coś w tym rodzaju…
   - A nie pomyślałeś, że jestem jakby twoim duchem, twoją podświadomością?  Nawet widzę nieraz nasze jutro…
   - To co nam się przydarzy jutro? No, mów!...
   - Jutro rano przyjedzie do nas ciotka Julka z wujkiem Robertem - powiedział uroczyście Cień.
   - O, kurde!...
   Zerwałem się z tapczanu i zacząłem sprzątać mieszkanie, które domagało się tego od miesiąca. Mój Cień tylko przeszkadzał…



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz