sobota, 23 lutego 2019

MY - 55


ZMYSŁY

   - Ze wszystkich zmysłów, mam tylko zmysł równowagi? - zastanawiał się mój Cień, kiedy przechodziliśmy po omszałym pniu nad strumykiem.
   Byliśmy na dalekim spacerze za miastem. Na niebie szalały skowronki, ciesząc się latem i wolnością, a pola ogołocone ze zboża, goniły horyzont. Ale ja patrzyłem uważnie pod nogi.
   - No, nie wiem, czy tobie należą się jakieś zmysły - odparłem.
   - Ty masz ich w nadmiarze. To niesprawiedliwe. A jaki zmysł jest ci najbardziej miły i potrzebny? - zaciekawił się nagle.
   - Może zmysł smaku. Jest najprzyjemniejszy - próbowałem żartować.
   - A jest w tobie zmysł odwagi?...
   Nie wiedziałem, czy drwi.
   - Bywa, ale musi walczyć ze zmysłem strachu - odpowiedziałem bez namysłu.
   I w tym momencie wywaliliśmy się do strumyka. Na szczęście był płytki. Cień chichotał głupio.
   - To przez ten twój kulawy zmysł równowagi - zawołałem, zdejmując buty.
   - Ale trochę się przestraszyłem - przyznał mój Cień. - To znaczy, że mam jeszcze zmysł strachu…



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz