niedziela, 27 listopada 2022

MY - 83 (z książki - 2015 r.)

PYTANIA

   Mój Cień znowu zaskoczył mnie pytaniem, kiedy szliśmy kupić chleb i coś do chleba:

   - Wolisz stać, siedzieć, chodzić czy leżeć?

   - Dlaczego pytasz?...

   - Tak sobie. Nigdy mi nie mówiłeś…

   - Zadajesz mi głupie pytania i żądasz mądrych odpowiedzi. Więc ci odpowiadam: najbardziej lubię leżeć, gdy śpię, a w tej chwili wolę iść, bowiem stanie nie doprowadziłoby nas do sklepu…

   - Pomyślałem w tej chwili, że twoje stopy zajmują tak mało miejsca…

   - Ale miejsce się zmienia. Wydeptałem w swoim życiu duży obszar…

   - On nie jest twój - zaśmiał się Cień. - Tak jak nie moja jest powierzchnia ziemi, którą dotknąłem…

   - Nie mądruj się. Przeszliśmy razem daleką drogę. A miejsca dla nas było tyle, ile trzeba - zakończyłem, bo doszliśmy do sklepu spożywczego…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz