niedziela, 25 września 2022

MY - 21 (z książki - 2015 r.)

ŻYCIE WEWNĘTRZNE

   Mój Cień był jakiś osowiały. Nie śpieszył się nigdzie, nie ciągnął mnie na długie spacery jak zwykle. Prawie się nie odzywał.

   - Co jest? - spytałem w końcu.

   - Myślę - odparł Cień.

   I potoczyła się taka rozmowa:

   - A nad czym to?...

   - Zastanawiam się, czy mam życie wewnętrzne. Ty je masz?...

   - Mam. Każdy ma…

   - A ja nie mam. Moje życie jest płaskie, pojawiające się i znikające. Absolutnie zewnętrzne. Mało tego, wydaje mi się, że jestem odbiciem tylko twojego życia, ale także zewnętrznego…

   - Nie przesadzaj…

   -  Nie mówisz mi, co cię nurtuje w środku. Gadasz do mnie same banialuki, jakbym był dzieckiem. Skąd mam czerpać wzorce dla swojego życia wewnętrznego? Skąd?...

   Usiedliśmy wygodnie.

   Zacząłem mu opowiadać o moich życiowych rozterkach, wątpliwościach, niepokojach, strachach, wielkich zapytaniach w poszukiwaniu absolutnej prawdy.

   Cień słuchał w milczeniu…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz