czwartek, 29 września 2022

MY - 25 (z książki - 2015 r.)

DOBRY - ZŁY

   Dzisiaj mój Cień zadał mi dziwne pytanie:

   - Znasz mnie przecież. Powiedz, jestem zły czy dobry?

   - Dlaczego pytasz?...

   - Zastanawiam się…

   - Wydaje mi się, że nie jesteś ani dobry, ani zły…

   - To znaczy, co? Jestem nijaki?...

   Zamilkłem na jakiś czas; zbierałem myśli. Cień czekał. Nie wiedziałem, co mam odpowiedzieć, żeby go nie obrazić.

   - Nie możesz być zły, bo nie umiesz nikomu zrobić krzywdy - rzekłem delikatnie.

   - Myślisz, że mogę czynić dobro? - żądał odpowiedzi.

   - Dobrze zrobisz, gdy przestaniesz o tym myśleć - usiłowałem wybrnąć.

   Uratowało mnie słońce, które zaszło za ciemną chmurę. Szła burza. Byłem pewien, że zanim dojdę do domu i zapalę światło, znajdę jakąś odpowiedź na temat dobroci mojego Cienia.

   Gorzej, jeśli spyta, jaki ja jestem – dobry czy zły…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz