poniedziałek, 26 września 2022

MY - 22 (z książki - 2015 r.)

DWUNASTA

   Na wieży ratuszowej wybiła dwunasta i mój Cień skurczył się w sobie.

   - Jak ja nie lubię południa - sapnął.

   - Masz szczęście, że nie żyjemy na równiku. O dwunastej godzinie w ogóle byś zniknął - przypomniałem sobie wiadomości z geografii i fizyki.

   - Nie bądź taki mądry - prychnął Cień. - Też chodziłem z tobą do szkoły. Pamiętam, że gdybyśmy żyli pod kołem podbiegunowym, byłbym długi na kilka metrów. Ale nie chodzimy po równiku i po kole podbiegunowym…

   Potem siedzieliśmy nad rzeką Kłodnicą i długo rozmawialiśmy o losie, o przypadku, o trafie, czy jak go tam Pan Bóg nazywa. Wszystko jedno, co to było, najlepiej wiedziało, gdzie nas rzucić. Rzuciło nas TUTAJ i widocznie nie mogło gdzie indziej…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz