środa, 31 sierpnia 2022

PAJĘCZYNY (ALEGORIA POLITYCZNO-WOJENNA) - 86 - z książki 2022 r.

SPOSOBY

   - Na kogo będziesz głosował? - spytał pająk Ceprak pająka Bezłąka.

   - Głosowanie ma być tajne. Nie powiem ci - odparł Bezłąk.

   - Jakie tam tajne? - roześmiał się Ceprak. - Dębok z Dzielnicowym ogłosili wczoraj, że wybory prezydenckie to nie sen i będzie się głosowało jawnie. Za pomocą podniesienia nogi.

   - O, cholera, klops! To moja partia  ŚWIĘTA SPRAWIEDLIWOŚĆ nie ma szans - jęknął Bezłąk.

   - Klops. Nie ma - przyznał Ceprak. - Ja w ogóle nie idę na to głosowanie.

   - A można tak? - spytał niepewnie Bezłąk.

   - Nie można, ale ktoś musi się zbuntować - odparł Ceprak. - Udam chorego.

   - Ja nie mogę. Jestem prezesem ŚWIĘTEJ SPRAWIEDLIWOŚCI. Trudno, przegram, będę w opozycji. Mam nadzieję, że dostanę jakąś dotację…

   Bezłąk odszedł pośpiesznie, aby zwołać naradę Biura Politycznego swojej partii.

   Nie wiedział, że idzie za nim sekretarz Dęboka – Pucek, przebrany za pajęczycę Molę…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz