piątek, 23 lutego 2024

ON - 6 (z książki - 2024 r.)

PRAWDA

   Absur wstał ze swojego kąta i podszedł do biurka, przy którym siedziałem, głowiąc się nad jednym zdaniem,

   - Jak to jest - zaczął. - Ja i ty żyjemy w światach równoległych?...

   Zostawiłem zdanie w zawieszeniu i spojrzałem zdziwiony na Absura.

   - Ja i ty żyjemy w tym samym - odparłem. - Mówiliśmy już o tym.

   - Wymyślonym przez ciebie? Istniejemy naprawdę?...

   Nie wiedziałem, co mu odpowiedzieć.

   - Podczas moich wędrówek szukałem prawdy we mgle kłamstwa… Powiedz prawdę! - domagał się Absur.

   Sięgnąłem po aparat.

   - Zrobię ci zdjęcie. Zobaczysz siebie zatrzymanego w czasie…

   - O, tak! To będzie dowód prawdy - ucieszył się Absur.

   Ale w aparacie wyczerpała się bateria.

   - Nie umiesz zatrzymać czasu…

   Absur westchnął i poszedł do swojego kąta.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz