czwartek, 28 sierpnia 2014

CIEŃ (37)

   Cień kręcił się koło mnie i wiercił. Wiedziałem, że chce mi powiedzieć coś, co dawno mu chodzi po głowie.
   - Mógłbyś pójść do fryzjera - powiedział w końcu.
   - Wiesz, że od bardzo dawna tam nie chodzę. Sam obcinam włosy nożyczkami - odparłem. - Oszczędzam na świece dla ciebie...
   - Nie żartuj. Przejrzyj się w lustrze. Gdy zawieje wiatr, wyglądasz jak chochoł, za przeproszeniem. Wstyd mi z tobą chodzić - rozgadał się. - Teraz jest moda na krótkie włosy, a nawet na zupełnie ogoloną głowę. Tak chodzą prawdziwi mężczyźni - już przesadził.
   - Jestem dumny z moich włosów. Jeśli ci się nie podobam, to możesz się przenieść do jakiegoś łysego osiłka. Proszę bardzo - wkurzyłem się lekko.
   Zamknąłem dyskusję.
   Ale wieczorem podciąłem trochę włosów z boku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz