niedziela, 1 maja 2022

BAJDOŁA I BAJGÓR * POWRÓT - 101 (z książki - 2022 r.) O S T A T N I ...

TYBET

   Bajgór już wiedział, że Bajdoła wyjeżdża do Tybetu. Była spakowana.

   W przeddzień wyjazdu spytał cicho:

   - Na jak długo?...

   - Nie wiem. Może na miesiąc, może na rok - odparła Bajdoła.

   - Jak to, nie wiesz?...

   - No, nie wiem. To zależy od okoliczności…

   - Od jakich?...

   - Od  niespodziewanych. To jest kraj niespodzianek. Tłumaczyłam ci kiedyś, ale chyba niezbyt dobrze słuchałeś…

   - A co ze mną?...

   - Dasz sobie radę beze mnie jakiś czas, tak jak ja dałam sobie bez ciebie… Muszę jechać. To jest ważne dla mojego życia…

   - Naprawdę musisz?...

   - Naprawdę…

   - No, trudno…

   - Nie umieram. Będę do ciebie codziennie pisała. Chociaż nie wiem, jak tam będzie z pocztą…

   - Pisała…

   - Ty nie pisałeś… No, dobrze, przepraszam cię. Widocznie nie mogłeś…

   - Nie…

   - Zostawię ci klucze. Masz opiekować się Bingiem, mieszkaniem i kwiatkami. W tej kolejności. I wyrzucaj codziennie śmieci… Nie miej takiej miny. Wypijmy lepiej  dobre wino. Specjalnie kupiłam…

   - Ja kupiłem brandy…

   - To pomieszamy. Będę miała w samolocie kaca. Trudno…

   Bingo krążył wokół toreb i wielkiego plecaka, popiskiwał niespokojne.

  

   Wiedział wszystko. Znał przyszłość!

 

                                                                            GLIWICE  22 XII 2021 – 6 II 2022




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz