piątek, 29 stycznia 2016

SNY CODZIENNE (nowe) - 33

PODRÓŻ

   Siedziałem w wykwintnym wagonie restauracyjnym, obsługiwał mnie kelner w białym garniturze. Jadłem wyszukane dania: jakieś homary, krewetki, trufle i piłem najlepsze koniaki, nie upijając się. Rozbrzmiewała cicha muzyka orientalna, a za oknem pojawiały się i znikały wspaniałe krajobrazy, tak wspaniałe, że zapierały dech.
   Nagle pociąg zatrzymał się. Kazano mi wysiąść. Stanowczo i bezdyskusyjnie. 
   Znajdowałem się w środku odrapanej maszynerii z wielkimi rolkami płótna, z namalowanymi pejzażami. Kilku robotników, którzy zapewne je przesuwali podczas mojej podróży, skończyło pracę i szykowało się do domów. Patrzyli na mnie obojętnie, bez uśmiechu.
   Nie miałem żadnego bagażu. Nie wiedziałem, gdzie mam pójść...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz