poniedziałek, 15 lipca 2019

CIEŃ NIEBA - 5


PARTIA

Mój Drogi Aniele!
   Znajomy z naprzeciwka, który już zaliczył kilka tzw. opcji  politycznych (nie płacąc zresztą składek!), nauczył mnie – jak zapisywać się do PARTII…
„Któregoś ranka idziemy do  łazienki i uważnie przeglądamy się w lustrze, sprawdzając, która strona naszej twarzy wygląda korzystniej. Ponieważ rano człowiek często jest w stanie półsennym, na ogół zapominamy, że mamy stronę: lewą, prawą i centrum. Wybieramy jedną z nich, zapisujemy i wkładamy do białej koperty, którą dajemy, zaklejoną, na przechowanie żonie (lub mężowi) do czasu ustabilizowania się życia politycznego w Polsce. Gdy to się wreszcie stanie, otwieramy kopertę, czytamy, jaką stronę wybraliśmy i zapisujemy się do przeciwnej partii, bo przecież w lustrze wszystko jest odwrotne. Jeśli wybraliśmy centrum, nie zapisujemy się na razie nigdzie, ponieważ nos ma dwie dziurki i potrzeba trochę czasu do zastanowienia, która jest prawa, a która lewa…”
   A ja wczoraj byłem w Parku Chopina posłuchać, jak rosną słoje w starych drzewach i pod płotem, w zakorkowanej butelce znalazłem gazetę sprzed lat. Usiadłem na ławce i przez godzinę czytałem, z zapartym tchem, w języku, który mi został jeszcze w kąciku pamięci.

Twój na zawsze
Michał syn Edwarda



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz